Kinderboerderij en Sprookjespad

We zijn naar de kinderboerderij geweest en hebben ook het Sprookjespad gedaan.  Het was een zonnige, leuke, leerrijke,… dag.  Wat hebben we allemaal gedaan?

We mochten de konijnen Thelma en Louise en de kip aaien en het muisje Piep  over onze handen laten lopen.

De kippen, kalkoen en pauw hebben we buiten in de weide eten gegeven. Ze kwamen allemaal naar ons gelopen.

Naar de koeien gaan kijken en in de stal geweest, we mochten spelen alsof we de koeien waren.

Het grote boerenpaard mochten en durfden we allemaal aaien.  Het hoefijzer van zo’n paard weegt wel zwaar.

Het varken hebben we stukjes brood gegeven. Ook hebben we ze geaaid. Dit voelde heel hard. Van de haren worden onze verfborsels gemaakt.

De geiten en schapen zijn we gaan borstelen en aaien.

Na de middag hebben we het sprookjespad gedaan.

Onze verteller vertelde over Domien.  We leerden het liedje: “Heb je Domien met zijn karretje gezien.”

We hebben veel beleefd tijdens het sprookjespad: de kabouters die het water in de vijver hebben gedaan, Flor was ons standbeeld, de betoverde boom gevonden, elfenzalf aan de pijntjes van bomen gesmeerd om te genezen, de kabouterappartementen gezien en een verloren kaboutermuts gevonden, wat de plaagheksjes doen, in de toren geweest, en over de trollenbrug gestapt,…