Voor-en nabewaking en studie

’s Morgens kan u bij ons terecht vanaf 7 u en ’s avonds kunnen uw kinderen tot 18.00u naar de naschoolse opvang.  Op woensdag is er opvang van 12.20 uur tot 14 uur.
Belangrijk: op woensdagnamiddag dient u vanaf 14 uur opvang te reserveren bij ’t Tierlantijntje, de gemeentelijke buitenschoolse opvang.

VOOR-EN NASCHOOLSE OPVANG ’t Cocoontje

Sinds september 2012 is onze opvang van 2,5 tot 12 jaar ter beschikking op onze eigen school (ingang Lage Kaart).

’t Cocoontje wordt georganiseerd door Meester Sam in het lokaal op de kleuterspeelplaats, links naast de turnzaal .  Vanaf 07u00 start de voorschoolse opvang.  Vanaf 15u50 tot 18u loopt de naschoolse opvang.  Dit voor de kleuters, het 1 ste leerjaar, en voor de andere lagere schoolklassen als ze met hun huiswerk klaar zijn in de studie.

Maar bij mooi weer vind je ons in de speeltuin en bij de speeltuigen van de kleuterschool.

STUDIE

Juf Cynthia  zorgt ervoor dat de kinderen van de lagere school aan hun lessen en taken kunnen werken.  Zij werken hieraan in het Vlinderhof , hebben elk hun eigen plek en een doos vol reserve balpennen, latten, rekenmachines en kleurtjes.
Via de leerkrachten en het agenda weet juf Cynthia precies wat er van de kinderen verwacht wordt en waar nodig probeert zij hen te begeleiden.  Kinderen leren zo  zelfstandig te werken.
Het 1ste leerjaar heeft korte huiswerkmomentjes, liefst met mama en/of papa erbij – dus niet in de studie.
De leerlingen van het 2de leerjaar werken een half uurtje in de studie.  Vanaf het 3de leerjaar wordt een uurtje gewerkt aan het huiswerk en de lessen.
Nadien worden de kinderen opgehaald door de ouders of gaan ze ontspannen in de naschoolse opvang.

Op vrijdag spelen ze buiten bij droog weer, werk en les kunnen de leerlingen immers in het weekend doen.