Aanmeldsysteem

1. Aanmelden om in te schrijven in De Vlinder

Om uw zoon of dochter in onze school in te schrijven voor het komende schooljaar, dient u hem of haar aan te melden in het Aanmeldsysteem Brasschaat, net zoals 12 andere scholen van Brasschaat.

Voor wie?
– Kleuters geboren in 2021, 2020, 2019, 2018.
– Ook voor kleuters geboren in 2021 en die starten vanaf 1 september 2024.
– Voor alle klassen van de lagere school.

Hoe?
– Je meld je schoolkeuze aan vanaf 28 februari 2023 om 12:00u tot 21 maart 2023 via deze link
– Ten laatste 21 april 2023 ontvangt u een ticket tot inschrijving. Je schoolkeuze wordt via dit systeem met zekerheid toegewezen. Aangezien onze school geen capaciteitsprobleem kent, kan elk kind zeker zijn van een plekje in De Vlinder.
– Tussen 24 april 2023 en 15 mei 2023 zal de directeur contact opnemen om je kind officieel in te schrijven.

2. Aanmelden om in te schrijven in een secundaire school

Vanaf het komende schooljaar 2023-2024 wijzigt het systeem om je in te schrijven in een secundaire school in Schoten of Brasschaat. Alle secundaire scholen van beide gemeentebesturen zullen werken met een centraal aanmeldsysteem. Hieronder vind je een overzicht van de deelnemende scholen.

Schoten: Sint-Cordula Instituut, Sint-Jozef Instituut, Sint-Michielscollege, Vita et Pax College, XPLORE, GO! Atheneum Schoten en Schilde.

Brasschaat: Mater Dei, Sint-Michielscollege, GO! Atheneum, GO! Technisch Atheneum, GIB.

Je kan je aanmelden tussen 27 maart 2023 vanaf 12 uur tot en met 21 april 2023, 12 uur.
Er is geen tijdsdruk. Het tijdstip waarop je aanmeldt, heeft geen enkele invloed op de verdeling van de vrije plaatsen.

Wens je in te schrijven in een secundaire school buiten Brasschaat en Schoten? Bekijk de website van de desbetreffende school.